Sociale media ideeën om jouw op weg te helpen

Marketing voor je onderneming - Het creëren van content is een hele opgave. Soms heb je even geen creativiteit of inspiratie wat voor content je moet maken. Als je geen inspiratie hebt kan je dit lijstje erbij pakken om jezelf weer onder te dompelen en gelijk weer aan de slag te gaan met de ideeën die hebt. De ideeën zijn opgesplitst in verschillende categorieën om het overzichtelijker te maken.

Persoonlijk

Bedrijven zijn een verlenging van jezelf. Je begint alleen een bedrijf als je passie hebt voor jou onderneming. Door deze passie te tonen aan anderen gaan mensen in je geloven en willen ze je helpen met je visie te realiseren. Als een bezoeker zich met jou kan associëren is de kans groter dat hij of zij in contact wil komen met je. 

 

Voorbeelden van persoonlijke content die je kan delen

  • Guilty pleasure
  • Je gezin
  • De passie van de werknemers
  • Feitjes over jezelf
  • Bucket List activiteiten 
  • Vrije tijd indeling

 

Visueel

Het visueel weergeven van je content is het belangrijkste om te doen. De meeste kanalen zetten massaal in op foto en video. Door meer naar buiten te treden met deze onderdelen kan je klanten steeds beter binden. 

 

Voorbeelden hiervan zijn:

  • Sneak preview van nieuwe artikelen
  • Video met 1 tip hoe je het beste je kleding kan onderhouden
  • Promoot een merk met de reden waarom
  • Kondig een speciale actie aan alleen voor volgers van kanaal x
  • Ga het gesprek aan en vraag om iemand mening

Quotes

Een onderwerp wat je liefhebt of haat. Het is een van de makkelijkste manieren van content creatie en daarom zie je het ook snel fout gaan. Qoutes zijn namelijk alleen echt effectief als je er de conversatie mee aangaat. Vertel dus altijd waarom je een quote deelt en vraag om een wederreactie. 

 

  • Motiverende quote + jou les
  • Inspirerende quote + wat het voor jou betekent
  • Geinig quote over kleding
  • Quote van een bekend persoon in jouw leven en vraag om reactie. 

Samen sta je sterker

Door actief je volgers te betrekken in je sociale media zorg je voor twee positieve ervaringen. De mensen zien dat jij als bedrijf ook om je volgers geeft en de uitgelichte persoon daar bouw je goodwill op. 

 

Manieren van andere in het zonnetje zetten zijn:

  • Wie ben je dankbaar en waarom
  • Beste klant in de zon zetten met kleinigheidje
  • Mention van een klant
  • Bedank je volgers
  • Interview een succesvolle klant

 

Vraag en antwoord

De makkelijkste manier om interactie te creëren is door een vraag te stellen. Vragen kunnen persoonlijk zijn om te laten zien dat je niet alleen maar zend. Je kan ook feedback vragen over je huidige aanbod. Maak het wel zo gemakkelijk mogelijk zodat het niet te veel vraagt van je volgers. 

 

Je kan hier denken aan:

  • Vraag om feedback
  • Wat kies jij
  • Ja of nee
  • Dit of dat
  • Wat is jouw favoriete
  • Poll

Inhaken op actualiteiten 

Actualiteiten zijn een uitdaging. Het kan goede content opleveren als je creatief omgaat met het onderwerp en niet klakkeloos dingen overneemt. De context die je geeft bij het delen van actualiteiten zorgt ervoor of jouw volgers het wel of niet interessant vinden. Het kan dan gaan om algemeen nieuws maar ook om specifieke branche gerelateerde ontwikkelingen. 

 

Bijvoorbeeld:

  • Branche update
  • Feestdagen
  • Viral content
  • Trending topics
  • Vakanties
  • Onderzoeken

 

Ben de expert

De makkelijkste manier om dit te bereiken is door informatie te delen die voor jou vanzelfsprekend is. Vaak is de kennis die jij bezit een welkome aanvulling op de kennis van je klanten. Jij bent hier tenslotte elke dag mee bezig, dan leer je tips en tricks of vaardigheden die je dan weer kan uitleggen aan je following. Als zij dit interessant vinden hebben ze een reden om je te volgen en aan de slag te gaan met jouw bedrijf. 

 

Dit kan bijvoorbeeld zijn:

  • Praktische tips delen
  • FAQ
  • Feiten over het vak
  • Fabels over het vak
  • How to video
  • Veelgemaakte fouten

 

Hopelijk heb je iets aan deze content ideeën en kan jij weer wat weken vooruit plannen.  

0
Winkelwagen