Test Blog van Niels

Kopt tekst blog

Inleiding blog. Klantenservice is zo'n taak die je liever niet hebt omdat de klant terugkomt met een probleem. Toch is het een van de belangrijkste taken die er binnen je bedrijf zijn, waarom? Omdat dit het moment is dat je echt in gesprek kan gaan met je klant. Daarom is dit essentieel, ga je niet goed om met klanten dan zal je ze kwijt raken en zo bouw je niet aan een toekomstbestendig bedrijf.

Het klinkt misschien gek maar je stem zorgt ervoor dat iemand zich begrepen voelt of dat zij alleen maar gefrustreerder wordt.

 

Het is daarom van essentieel belang dat je goed let op de toon die je gebruikt bij het praten. Spreek het liefst vanuit je buik/borst. Als je hierop let zal je stem lager en vaak aangenamer klinken. Het is ook belangrijk dat je goed rechtop staat of zit zodat er geen trillingen in je stem te horen zijn. Let daarbij wel op dat je niet monotoon gaat praten. Dit kan leiden tot frustraties omdat er bijna geen empathie uit te halen valt. Merk je bij binnenkomst al dat iemand komt voor de klantenservice, zorg dan dat je rustig ademhaalt dit zorgt ervoor dat je zelfverzekerdheid uitstraalt en dat je niet zenuwachtig wordt van problemen. 

Vaak weet jij als ondernemer binnen enkele seconden wat de oplossing voor het probleem is. Het is echter belangrijk dat je dit niet meteen meteen tegen de klant zegt. De reden hierachter is dat de klant met een probleem zit, luister naar dit probleem en val vooral niet in de reden. Wanneer de klant meer dan 3 seconden stil is neem jij het woord. Het is belangrijk dat je samenvat wat de klant gezegd heeft. Dit geeft de klant een bevestiging dat je geluisterd hebt. Daarnaast zorgt het ervoor dat je het probleem ook echt begrijpt. Soms zit er namelijk een dieper probleem in dan het probleem waar de klant mee aankomt. 

Het is belangrijk dat je samenvat wat de klant gezegd heeft. Dit geeft de klant een bevestiging dat je geluisterd hebt. Daarnaast zorgt het ervoor dat je het probleem ook echt begrijpt. Soms zit er namelijk een dieper probleem in dan het probleem waar de klant mee aankomt. 

Dit geeft de klant een bevestiging dat je geluisterd hebt. Daarnaast zorgt het ervoor dat je het probleem ook echt begrijpt. Soms zit er namelijk een dieper probleem in dan het probleem waar de klant mee aankomt. 

0
Winkelwagen